C'était salement romantique!

Som en kvinnlig Chris Carrabba gled Beatrice Martin in och tog över min helg. Hon frontar det kanadensiska bandet Coeur de Pirate, och fastän jag förstår ungefär hälften av vad som sjungs så är det otroligt bra, och perfekt en sån här dagen efter när man bara ligger i soffan och vill mysa.. Söööt.

 .:.  .:.

Jag vet inte om det är bara för att hon är kanadensisk som jag tycker hon påminner om Owen Pallett, men det känns som de på något sätt står utanför sina respektive genrer. Och tatueringarna är Chris Carrabba om något, typ hard core.. mys!

Lyssna på Comme des enfants och säg att det inte är underbart.


Resten av dagen kommer spenderas med draperierna för (det är städdag tydligen) i soffan, med VH1s Black & White Weekend rullande i bakgrunden, började med Pearl Jams Alive när jag slog på, sen Metallicas Unforgiven men nu har väl standarden sjunkit lite (Bon Jovi liksom!).. Hoppas lite på att de ska köra Jackos Black or White bara för att, men annars får Coeur de Pirate vara sällskap. Och till kvällen drömmer jag om pizza.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0