I get weak, I get weary..

Idag när det var alldeles underbart väder ute och solen sken som aldrig förr så hade man ju självklart tvätt-tid som verkligen inte gick att skjuta upp. Är typ första gången på 1,5 månad som jag kunnat tvätta eftersom tvätt-tiderna mer eller mindre alltid krockar med mina föreläsningar eller jobb tider. Men idag var iaf dagen D vad gäller tvätt, tror jag hann med 8 maskiner innan jag inte orkade mer..

Jag hade bokat in middag med Johanna idag också så det var ju bara att ta itu med lite röjning av skolböcker och anteckningar medan man ändå var igång. När hon kom så upptäckte vi att min lök hade ruttnat och att snacksen lös med sin frånvaro så jag fick springa upp till Handlar'n lite snabbt. När jag kom tillbaka så ringde Boda för att dubbel-kolla att jag verkligen skulle spela på lördag och då kom jag ju på att de två sista maskinerna låg kvar i tumlaren och torkskåpet så då fick jag springa ännu en gång... Allt fanns iaf kvar vad jag kunnat se, och de nedrans hoodiesarna var självklart fortfarande blöta!

Efter allt rännande så blev maten äntligen klar; spaghetti och veg-pastasås med broccoli, morötter, lök, vitlök och lite creme fraiche.. faktiskt riktigt gott och efter mycket proppsande av mig så blev det tillräckligt för två matlådor till mig också!
Nu är iaf kvällen över, Johanna skulle hem och plugga, och för mig blev det Rush Hour 2 i brist på annat. Får se om jag orkar ta mig an Heroes senare, jag är ju faktiskt ledig imorgon också..!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0