I heard it in your voice when you spoke..

Pust, det är väl ändå bra tur att det bara är helg en gång i veckan!
Efter en perfekt mys-fredag med vin, grönsaksdipp och film i soffan så blev det en välförtjänt sovmorgon på lördagen vilket på något sätt svalde hela dagen och en bra bit av eftermiddagen.. När jag hade hämtat mig efter allt mysande och vilande så var det ju dags för taggning igen.
DJ Frallan var nere för sitt årliga(?) efterlängtade återbesök och hade som vanligt hade han sina glada norrlänningar med sig så det blev ganska bra drag.. Ollie the Goalie stod som värd för kvällen, vilket ju var tur för annars hade vi nog inte fått plats med alla busslaster norrlänningar! Efter ett mindre dryckesslag så styrde vi kosan mot storstan, och på vägen lyckades Danstrik förirra sig hem till sumpan, full som en kastrull.

På något sätt hamnade norrlänningarna på Collage, och vi övriga gled in på Blue Moon.. För en gångs skull så kom jag in utan anmärkning på skorna och efter en snabbis in på lilla golvet tog vi över det stora med sällan skådad koreografi. Ollie hade med sig trollspöet så det blev ju ganska bra, även om jag inte tror att någon lyckades överträffa snubben med jaeger-stegen. Efter mogna beslut i baren så vankades stängning så jag styrde kosan hemåt, ingen kebabtallrik blev det men efter att ha skramlat en stund lyckades jag iaf trolla fram en svettig stackars tjuga och lite småkrafs som räckte till någon sorts kebab med bröd.. Drygt en vecka till löning och 12 spänn på kortet, ska det vara så!?
Lyckades däcka med kläderna på, vaknade med panik eftersom jag öppnade på jobbet och det var alldeles ljust ute. Efter en snabb blick på klockan kunde jag konstatera att jag hade 25 min på mig att springa till östra för att hinna med tåget. Och nu efter en hård dag så är jag äntligen hemma igen, och då väntar såklart skolböckerna på en.. yeesss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0