Right now you're a storm, that leaves nothing behind..

Igår kväll såg jag ju Burn after reading, bröderna Cohens nya film, och det var nog faktiskt det bästa jag sett på ganska länge.. Brad Pitt var riktigt bra och det var faktiskt flera gånger som jag skrattade högt i biosalongen och en gång när jag höll på att spotta mitt tuggummi i håret på paret framför. Man får väl se det som en samhällskritisk film då den berörde allt från vår tids utseendefixering till länders, och kanske främst USAs, underättelsetjänsters tafflighet och vidare till samtidens moraliska förfall med otrohet och allmänt lösaktigt leverne.. I vilket fall hur kul som helst!

Detta gjorde ju iförsig att jag inte hade chansen att kolla igenom den nya laddningen serieavsnitt som dök upp iochmed att det var måndag. Men det ska väl kunna tas igen i sinom tid, jag ska bara försöka mecka ihop ett mixtape för veckan också.

Idag har jag mest lyssnat på Los Hermanos, det brasilianska band som Rodrigo Amarante kommer ifrån och det känns som att det finns lite guld att hitta därmed. De har något lite halv ska-core-aktigt i sitt sound, eller så är det bara för att jag tänker på Insubordination av Voodoo Glow Skulls.
Men seriöst, kolla skäggen, typ Kings of Leon goes Latino!


Rodrigo Amarante bildar som tidigare nämnt Little Joy med Fabrizio Moretti och Binki Shapiro.

(But me left alone.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0