Another year, another gear?

Haha, så nu är iaf födelsedagsfirandet klart!
Slutade med ett par nya skinnhandskar, handdukar, en kokbok, lite hyllor från ikea och en ny hårddisk eftersom jag släppte den andra i backen..
Var ute o käkade med Supportrik och A och K från det förflutna på fredagskvällen, vilket slutade i en mängd roliga skandaler och äventyr. Efter att ha blivit utbuade och utsjasade från Glenn Miller Cafe mitt under pågående gig så styrde vi kosan mot Riche. Efter att ha skickat K till Tegelbruket för Tommy Nilsson och avskrivit Riche pga kö så blev det Friday's. Strax efter tolvslaget drog A, efter att ha styrt upp ett litet sångkalas för yours truly (jag fick t om en knippe ballonger!).. När vi klev därifrån hittade vi ett litet förråd fullt med helium(!)
<
Efter diverse strapatser där blev jag lite sugen på att knalla hem men mannen med planen tyckte vi skulle in på Spy Bar, så det blev några ca 40-50 min på dansgolvet där innan vakten tyckte Spritrik hade druckit för mycket.
Scenariot utspelade sig ungefär såhär. Namnen har bytts ut för att skydda personerna som var inblandade.

Dvkten: Har du lust att följa med här en stund?
Patrik Stjärna: Varför inte..
Dvkten: Du, hur mycket har du druckit egentligen?
Patrik Stjärna: Öhm.. En hel del..?
Dvkten: Jag tror att det är dags att du går hem nu.
Patrik Stjärna: Jag håller med.



Och så var ännu ett äventyr över, mer eller mindre. Vi hade en ballongjakt i tunnelbanan, någon skum lirare som skulle fixa gräs i fruängen mot att få låna en mobil (han tyckte grästrik var en färsking, uppenbarligen) och en uppenbar falsk födelsedagsfirare, men det får vi ta en annan gång! Resten av helgen spenderades hos mormor med att ta igen sig, och äta upp sig. Och idag var det åter till verkligheten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0