Let me see what spring is like..

Känner ni våren i luften!? Det gör jag lite grann, men ändå har jag mest suttit inomhus och grävt ned mig.. alternativt snurrat nere i tvättstugan med allt som samlats på hög!
I vilket fall, till detta underbara vårväder ska man väl ha lite vår-musik tycker jag, och vad passar då bättre än lite Nya Zeeländsk glad pop i form av the Mint Chicks?


Igår var jag på promenad med Cissi, blev ett varv ned förbi Kungsholmen, sen Tegnerlunden och tillbaka hem igen, vår-jackan var på och solen sken i kapp med ögonen. Då gör det inte så mycket att det mesta andra skitit sig för tillfället..
Igår såg vi PopCirkus efter maten dessutom; Lykke Li, the Sounds och Peter, Bjorn & John. Lykke Li var väl bra och P,B&L körde sin Living Thing vilken ju även den är riktigt bra, men the Sounds glänste nog faktiskt inte ett dugg. Jag kunde urskilja en ny låt, Beatbox, med Maja som ska visa på någon ny schysst bredd i sitt register. Men det lät mest skit. Och då ska man komma ihåg att senaste skivan släpptes i mars 2006, och den knappt innehöll någonting värt att nämnas och definitivt inte överskuggade debutplattan. Så man undrar lite vad de gjort de här tre åren i USA.

Det har blivit lite från Bonnie Prince Billys nya skiva Beware, och lite Vetiver men ingenting som riktigt fastnat.. så jag har mest bläddrat i gamla block och tittat på skisser..
Annars laddar jag mest inför sommaren. Och spanar lite på caféer. Och utgång på fredag, det ska bli riktigt kul!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0