If we put our hearts in 20,000 tiny jars..

Efter en måndag som betydde infekterade tårkanaler och lasagner tillagade för en så känns det nu som att med lite distans till det hela har vi vuxit oss ännu lite större, ännu lite starkare. Helgen som var kändes dock som en av de bättre på länge. På fredagen var vi ute och svängde om; först Dubliner och sen, hör och häpna, Laroy. Det lär inte hända igen men det var väl lite av ett exempel på att det faktiskt går att ha kul även på de sunkigaste av ställen, om man bara har rätt inställning.

På lördagen hade vi lite bakis-dag med promenad kring huvudstaden i vårsolen med fantastisk värme och mycket mys invid skeppsbron. Årets första glass intogs även den på bryggan i solskenet och med friska vindar i seglen styrdes påskhelgen upp lite mer så nu ser jag väldigt mycket fram emot den också!

I min arbetslöshet och sysslolöshet har jag ändå inte hunnit lyssna på så mycket nya grejer men Decemberists nya The Hazards of Love, Bonnie 'Prince' Billys Beware och Vetivers Tight Knit har rullat iallafall några varv men det är nog ingenting som egentligen fastnat. BPB är ju lika indie-mysig som på tidigare plattor men jag tyckte nog live-skivan Is it the Sea? var bättre ändå. Hazards of Love känns för mörk för våren på något sätt, precis som det mesta av Decemberists iförsig. Jag tycker nog personligen att de är bättre lämpade för sen-höst eller vinter... vilket man kanske borde förstått med tanke på namnet.
Vetivers Tight Knit är ju mysig, men den känns snäppet klenare än andra indie-vispops konstallationers släpp på senare tid.

Jag försökte även introducera Flight of the Conchords för Cissi på lördag kväll men jag vet inte riktigt hur det fungerade. Men det slog mig iallafall att första avsnittet har ju säkert 3 av seriens topp 5 låtar, så hur kan man då inte fastna?
Kanske får göra en studie i ämnet, alternativt skriva en avhandling.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0