So for the smiles, and all the miles the engine's done..

Förutom det faktum att Jamie T äntligen släpper nytt uppenbarligen, efter en EP vid namn Sticks & Stones och den här månadens Chaka Demus EP som släpps den 31 augusti så ska han släppa sitt andra album, Kings & Queens, den 7 september så väntar jag ju fortfarande lite otåligt på arctic monkeys nya album (24 augusti) och en Stone Roses samling som jag inte visste om, kan man säga att man väntade på den ändå.. (10 augusti). Den sistnämnda verkar dock svindyr så jag undrar om jag kanske bara köper de gamla skivorna som ändå ligger på budget pris nu.

Modest Mouse släpper en EP, No One First, And You're Next, den 4e augusti men det ska tydligen redan finnas låtar uppe på MySpace. Det som är bra med Modest Mouse är ju att trots att de var ojämna som f-n tidigare så har de bara blivit jämnare och jämnare för varje album som jag hört.

Annars följer jag slaviskt alla transfer rykten jag kan hitta eftersom vi befinner oss mitt i Silly Season. Då är det trist att man svurit sig till ett lag som har näst intill inga pengar.

Jag hade två roliga saker som jag tänkte skriva om egentligen, men nu kommer jag bara ihåg den ena såklart.. typiskt.
Iallafall, på någon SL pelare i Vallentuna möttes jag av texten "Jag förbrukar nog 20 sådana här graviditetstester i veckan!" med en kvinna som uppenbarligen är väldigt osäker på hela befruktningsfrågan. Antingen så måste testen vara världens osäkraste eller så är kvinnan på bilden världens oroligaste. Läser man det finstilta så står det att hon är barnmorska på RFSU Kliniken. Kul tänkte jag, tills jag insåg att annonserna är från sommaren 2008 och jag förmodligen har sett dem 20 gånger i veckan tidigare.

Idag ska jag hämta ut miljoners skivor som jag har liggande i butiken.. utblottad igen. Varför gör jag så här, gång efter gång?

the further I drive away the closer we become...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0