There were songs in my mouth..

Det var ju Pelas Anytown Graffiti som jag hade glömt! Den enda skivan som var lite speciell och ovanlig egentligen antar jag efter all Krunegård hajp och Ingentings halleluja på P3 dagarna i ända. (Ok, Comets on Fire kanske var ett lite udda val men ändå..)


Idag åberopade jag fökylning och gick hem efter lunch eftersom jag i stort sett bara hade en sak att ta itu med på jobbet. Trodde det skulle innebära massor av kvalitetstid istället men det är väl sådär med det. Lite korsord har vi iallafall löst men sen har det varit väldigt tyst och lugnt i väntan på första träningen.

Jag har tittat lite på bil eftersom jag verkar behöva en i mitt jobb och antar att jag inte kan låna bil hela tiden även om det är rätt bekvämt. I dagsläget lutar det åt en 206a. Den är ju liten och händig, ganska bensinsnål och ändå hyfsat säker. Så jag går igenom Blocket lite då och då. Får väl se om man kan hitta någon värd pengarna till slut, jag är ju ganska inställd på att ändå hitta en 4a-dörrars vilket innebär lite mindre urval och Blocket känns ju inte alltid helt stabilt.
Samtidigt i en annan del av lägenheten letar Cissi ny dator till hösten. Hon ska ju börja skolan igen.. spännande! Så därför är det väldigt lugnt i lägenheten mest hela tiden. Och så är det ju bloggandet också förstås.

Jag har kommit fram till att jag nog är lite av en självplågare också. Jag kan inte låta bli att läsa Way Out Wests artistlista och drömma mig bort. Hoppas fortfarande på något slags mirakel så jag ska kunna åka ned tors-lör och se allt. Tydligen är Owen Pallett där läste jag, efter att någon tipsat om Final Fantasy som alternativ till de som åker ned (upp/västerut/österut)..
Loney Dear och Deportees på klubbspelning på torsdag kväll, även om klubbspelningarna var ett skämt förra året och jag ännu inte riktigt förlåtit dem för organisationen runt dessa så är det bra schema.
På fredag börjar Bon Iver, Grizzly Bear och Band of Horses. Sen är det Laakso, Anthony and the Johnsons med Göteborgs Symfoniker, Glasvegas, Arctic Monkeys, Andrew Bird och Echo & the Bunnymen..
Lördagen inleds med Patrick Wolf (inte jätteförtjust egentligen men..), Ingenting, Calexico, Vampire Weekend, Dead Prez, Wolfmother, Lily Allen, Final Fantasy och kanske Loosegoats.. Det är fan ingen dålig line-up det.. :(( Om drömmar vore pengar..

Nu borde jag sortera tvätt medan min bästa sambo tränar hårt.

..but I couldn't get them out in time.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0