I've hungered, hungered for your touch..

Det är så lätt att låta saker vara, att fastna i ett visst tänk för att man är envis. Jag är expert på det skulle jag tro så nu har det gått väldigt lång tid sen senast. Men nu är det väl dags iallafall, och jag tänkte mig till och med en uppdatering till på självaste nyårsafton..sförmiddagen. Men jag lovar ingenting.

Jag har iallafall haft fullt upp med extrajobb i skivbutiken, så skriverierna har blivit lidande men nu så har jag iallafall äntligen lite tid hemma utan stress. Och jag har handlat massor idag, och massor har hänt under min frånvaro, bland annat tomtens besök för någon vecka sen. Jag får väl börja med julfirandet.
För första gången på ett tag så jobbade jag inte på julafton vilket jag trodde skulle innebära en massa dötid att slappa och ta det lugnt, visa mami hur hennes Lenco-vinyl rippare fungerade. Istället blev det bara en massa städande och stress tills kusinerna under farbror Leif dök upp för ett gästspel innan de försvann hem igen mitt under pågående Kalle. Ingen känsla för traditioner där inte!

Till kvällningen och Kan du vissla, Johanna (underbara film!) öppnades paket med familjen. Jag fick; ett par kostymbyxor, ett par jeans, två skjortor, en slips, en bok, en jul-triss, en cardigan och ett sjungande ägg. Jag kan ha fått fler saker som jag nu glömt bort i all jul-oreda men allt var väldigt uppskattat och som vanligt får man dåligt samvete för att man inte kan ge alla nära och kära allt vad man tycker de förtjänar..

Sen åkte jag och hämtade min underbara sambo (som för övrigt har alldeles för mycket med plugg nu; jag hittade alldeles nyss lagboken uppslagen framför toaletten. I badrummet!) och julklappsutdelningen kunde fortsätta. Jag fick en guldfiskskål, stenar till denna och ett Spotify-premium konto! Ingen mera reklam, hurra! Och jag struntar i vad folk säger, guldfiskskålslagen låter ungefär lika verklighetsanpassad som Ipred-lagen. Dumt namn på en skål om man inte får ha fisk i den.

Nu känner jag för te, mtv och sambo-mys. Kom hem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0