Whatever went away, I’ll get it over now..

Idag är det fredag igen. Det är helt otroligt vad fort tiden går, mina 10 veckor praktik når halvvägsmärket i nästa vecka och det känns helt galet. Igår fick jag min nyckel till kontoret och en telefon från företaget så ni som är sugna på att göra lite affärer kan ju be snällt efter detta nya eftertraktade nummer!
Jag får lite ångest för att jag inte hunnit träna på snart 3 veckor, det är tur att man får springa i massa trappar i den här karriären iaf, annars hade jag nog vuxit på djupet..

På sistone har jag iallafall lyssnat lite på Pela, ett av många grymma indie-band från New York, Brooklyn för att vara mer exakt! De låter lite grann som en blandning av the National och Joy Division kanske. Jag är imponerad. Ska nog beställa en skiva och se hur det känns.



Jag vet att jag utlovat listor till höger och vänster men jag vet inte riktigt hur jag ska hinna med.. får nog bli så att jag försöker göra en lite i smyg på jobbet! Jag har hittat en EP av the National på Spotify också som jag aldrig hade hört; The Virginia EP, och känner att just nu är det Lucky You (Daytrotter) som gäller för hela slanten. För du äger allt av mig.



Jag skulle kunna dela tystnaden med dig,
tills natten och mörkret gjort oss modiga.
Men det ligger något över dina ögon,
som en mörkblond slöja gömmer den din blick.
Och när mina fingrar delar denna ridå,
när jag fumligt stryker undan ditt hår,
och faller så djupt i de obeskrivligt blå,
när jag ser det hopp som vilar där,
slår det mig plötsligt,
att det skrämmer mig inte mer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0