My bed's too big for just me..

Idag har varit jätte, jättemysdag! Vaknade upp med världens mysigaste, åt lite frukost, borstade några tänder och sådär. Sen när folket drog för att värma uppe lite inför det stora Stockholms volleybolderbyt så smet jag iväg till NK igen. Hittade en kostym som jag prövade fram och tillbaka ett par gånger tills klockan blev jättemycket.
Stressade till pendeln och hann till uppvärmningen, i simhallen som någon sa.

Dessvärre blev det förlust efter en kontroversiell, och som vanligt fruktansvärt konstig, domarinsats. Känns som att det spelar inte så stor roll vad jag tittar på, eller deltar i, för sport för jag kommer ändå alltid att irritera mig på folk som gör skeva bedömningar och glider runt på någon inbillad power-trip.

I vilket fall så fortsatte dagen med en trevlig men väldigt oväntad inbjudan på middag hos svärföräldrarna, eller hur man nu vill säga.. Som tur var hände ju allt så fort att jag knappt hade tid att bygga upp någon prestationsångest eller oroa mig för mitt orakade och opolerade yttre så det blev ju bra. Och var ju självklart jättetrevligt. Man har ju alltid massa förväntningar och bilder av hur första träffen ska vara men det här kändes iaf riktigt bra, och jättegod mat!

Så idag går jag till sängs med ett leende på läpparna, nöjd och belåten. Trots ensamhet. Och en första dag på tio veckor praktik.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0