We're threading hope like fire..

Måndag igen. Hurra. Inte blev det bättre av att man sov själv och känner sig allmänt trött och sliten. Vi håller på och byter system på jobbet iallafall, så nu har jag saker att göra hela tiden, vilket ju känns bra. Och så till dagens första (lite mindre) höjdpunkt, satt och lyssnade på chefen när han tog emot samtal från en missnöjd säljare som hade råkat ut för avhopp. Efter en halvtimmes diskussion om varför köparen hoppat av (inget banklån, inga pengar) så försökte han gång på gång förklara att det inte var någon större mening i att dra köparen inför rätta då denna förmodligen inte hade några pengar ändå, inte ens till en handpenning. När säljaren fortfarande inte förstod så tog chefen hjälp av vårat juridiska stöd..

"Det är lite grann som vår jurist brukar säga, det går inte att lugga en skallig."

Nu går jag bara och väntar på ett tillfälle att få säga de magiska orden..

Annars har jag inte fått ordning på så mycket, gjorde just matlåda tills imorrn, och min sockerbit var här och mös lite kort innan hon skulle möta upp någon på Centralen. Och det var kvällens andra, riktigt stora höjdpunkt!

Eftersom jag var så knasig igår så orkade jag inte sätta mig framför Flight of the Conchords, så jag tänkte ta det idag, när jag känner mig lite mer på banan. Annars försöker jag mest planera in hur jag ska få till de konserter jag vill se i vår, Bloc Party står på tur, och det börjar väl dra ihop sig till införskaffning av biljetterna. Är lite orolig att det ska gå som med Coldplay och Glasvegas, att jag ska ha väntat för länge. Men vad gör man när inte cashen rullar in?

I vilket fall, om det är möjligt:
30 jan - Suburban Kids - Debaser.
10 feb - Dead Prez på Kägelbanan.
21 feb - Seasick Steve på Debaser.
24 feb - Bloc Party på Circus.
28 mar - Loney Dear på Debaser.

Sen antar jag att det på sin höjd blir max 2 av dessa, och jag blir alldeles trött på Debaser som kör med sin skitiga 20års gräns. Suck.




Andrew Birds album Noble Beast kom ut i förra veckan också..


Kommentarer
Postat av: C.

There's only us, there's only this .

2009-01-30 @ 22:28:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0