You are the pulley, and I am the winch..

Pust, nu är helgen nästan över igen, och arbetsveckan startar om några timmar. Idag var det visningar i Gröndal och Telefonplan, vilket innebar att jag snällt fick finna mig i att jobba 4 timmar ungefär. Annars har jag hunnit ganska mycket den här helgen, men är fortfarande inte klar med min kompletteringsuppgift som måste vara inne på kommande fredag.

I fredags gled jag till Sollet för film-mys efter att ha jobbat lite bland skivor och filmer i täby. Fick fortsatt förtroende trots en viss tveksamhet så jag kände ju att det var rätt viktigt att det blev rätt nu.
Så jag garderade med Lust - Caution, Miraklet med Henry Poole och Big Fish.. efter öveläggningar och tidsbrist så blev det Miraklet med Henry Poole vilket var lite av en besvikelse. Men nu har vi ju iaf kvar Big Fish till en annan gång.


På lördagen var det sovmorgon, tårtkalas med volleytjejerna (mmmhm, djungeltårta!) och sen på kvällen äntligen biodags! Jag och pussen såg The Curious Case of Benjamin Button, och den var riktigt bra. Lite Big Fish-känsla i och med att historien är så absurd och orealistisk egentligen men det är en riktigt stämningsfull film även den. Det är den andra Brad Pitt-filmen jag ser med C, funderar på om jag borde börja bli orolig..! Eller egentligen inte.
På vägen hem blev vi hungriga och sprang in på pressbyrån för att köpa korv, och efter jättedrickorna till bion kom vi fram till att vi lika gott kunde dela en dricka och ta 2 korvar var. När vi fått korvarna skulle jag vara lustig så när jag tog vad jag trodde var vår enda dricka och stoppade den i fickan med ett "Kolla när jag snattar med mig den här drickan, hö hö."
C typ, "Haha? Vad nu?"
Sen när vi sitter på pendeln och jag ska öppna min läsk så säger hon att hon inte orkar öppna sin, kan vi inte dela på min. Och där satt jag som ett frågetecken tills hon visade att hon redan stoppat en dricka i väskan.
Nu påstår hon ju att hon sa det till mig i butiken, och damen bakom såg väldigt rädd ut så här i efterhand men jag vet inte riktigt om jag köper det..
Kände mig som världens buse när vi ändå hade fått rabatt på det kassörskan trodde vi betalat för, 4 korvar och 1 dricka för 50 kronor, så jag började fundera på om jag skulle gå och lämna tillbaka drickan..

Imorgon blir det nog lite Tikka Masala, och kanske mys. Jag längtar.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0