The jokes, the laughs, the teardrops too..

Inte ens en sen natt med spyor och sömn på soffan. Inte ens en arbetsdag från 10-16. Inte ens tortyr med en glödhet grillvante. Inte ens en Sverige-förlust mot Danmark i VM-kvalet. Kan ändra på att jag hade min bästa lördag på veckor och åter veckor. Jag och Cissi hann svänga förbi IKEA i Kungens Kurva trots deras luriga öppet-tider; vi köpte krukor, en liten växt, en kaffelåda mm. Vi lagade god mat och tittade med ett halvt öga på fotbollen. Vi bakade chokladkaka och drack kaffe och såg på I taket lyser stjärnorna. Den var inte lika bra som boken, vad Cissi kom ihåg.

Det känns som vi äntligen fick tid för vad vi behövde.

I fredags var Carro på besök också. Jag hade ju diverse äventyr för mig på fredagen också. Fick hjälpa Rickard med en kontraktsskrivning 5 min innan jag skulle gå, stressade som bara den för att hinna hem till Cissis kusins studentmottagning, fick soppatorsk på motorvägen och missade allt. Mös lite med mamma medan Cissi kuskade ut till Norrtälje för en överraskningsfest. Sen tog hon med sig Carro hem och det blev vin och massa prat, så här i efterhand kanske för mycket. Men det var iallafall väldigt trevligt.

På jobbet böt jag äntligen in mitt tillgodokvitto, tänkte att jag skulle ordna något fint med det men det fick bli något som jag kände att jag aldrig skulle köpt för mina egna pengar. Så det blev Animal Collectives Merriweather Post Pavillion och Once Upon a Time in the West. Lite bilder får avsluta årets mest omkastade blogg-inlägg.

 
 
Fin.

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag stannar nog kvar i min dröm

för den handlar ju om dig

jag stannar nog kvar i min dröm,

där väntar du på mig

när vågorna blåser för höga för mig,

finns du ändå där någonstans.

2009-06-09 @ 16:57:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0