And see how that light you loved now just won't shine..

Operation idag, och en vecka som känns kaos. Som vanligt är tiden min största fiende, man får aldrig riktigt tid för det man vill, och sömnen blir lidande. Trötthet följer på det, lite irritation och frustration och sen så har man helt plötsligt börjar tjafsa och bråka om småsaker som egentligen aldrig betydde någonting.

I helgen var jag värd för en middagsbjudning och en uppgiven melodifestivaltillställning. Jag säger uppgiven för det var väl ingen som egentligen var så intresserad men ingen hade heller något annat förslag. Betrik vann iallafall 2,000 riksdaler på La Voix, grattis till honom som inte ens hade hört låten vid vadslagningstillfället. Bra fingertoppskänsla.

Nu längtar jag till nästa helg, Loney Dear gästar Debaser och jag ska dit och poppa finaste kammar-indie-pop visor med Cissi, något som nu utvecklats till någon dubbel-dejt.. vilket säkert blir mysigt. Det ska i vilket fall bli riktigt kul att se Emil Svanängen och grabbarna, måste bara komma ihåg att ladda upp min kamera ordentligt så den är redo..! Är fortfarande lite sugen på Popcirkus följande onsdag när Lykke Li, Peter, Bjorn and John och the Sounds spelar, fast man får väl se hur man ligger till med tid då också. Annars är det lite mer som jag kan tänka mig att se i vår och sommar; I Are Droid i mitten av april, Yeah Yeah Yeahs i maj och sen TV on the Radio i slutet av juli. Och sen är det ju Peace&Love i juni, tror det kommer bli mycket looove!

Häromdagen upptäckte jag min Vincent Vincent & the Villains skiva igen, den brukar falla mellan ramarna på något sättet och ett tag hade jag den inte ens inlagd på datorn. Mycket bra grejer.



Uppdaterad som jag är så har jag nyss förstått att bandet splittrats. Typiskt.

Nu väntar jag på besked. Ivrigt och oroligt på en och samma gång.
Och titeln är såklart från Okkervil Rivers Lost Coastlines för er som inte orkade googla.


Kommentarer
Postat av: C.

Ingen sommar utan himmel,

ingen skönhet utan dig.

Ingen tanke utan bilder,

inga stormar utan dig.



Du gör mig vacker, gör mig hungrig,

gör mig tankspridd, göra min dag.

Du gör mig lycklig, gör mig ensam,

du gör mig tokig.



Ingen kan ta denna längtan som du gav.

Ingen kan ta denna känslan som jag har.

Det jag behöver är någon som du.

Det jag behöver är att vara hos dig nu.

Det jag behöver är det bara du som har.

Lova mig att alltid finnas kvar.



Har jag visat vad jag kände?

Har jag visat var jag står?

Har jag sagt det som du ville?

Har jag sett dina behov?



Ingen kan ta denna längtan som du gav.

Ingen kan ta denna känslan som jag har.

Det jag behöver är någon som du.

Det jag behöver är att vara hos dig nu.

Det jag behöver är det bara du som har.

Lova mig att alltid finnas kvar.



Jag tar på mig mina kläder jag vill vara nära dig.

Jag kryper in i dina tankar jag försvinner här med dig.

Varje gång du rör vid mig, förstår jag vad som gör,

att mitt inre fylls med ljus. Med en gåva som är så skör.



Det jag behöver är någon som du.

Det jag behöver är att vara hos dig nu.

Det jag behöver är det bara du som har.

Lova mig att alltid finnas kvar.



Alla behöver någon som du.

Lova mig att alltid finnas kvar.



Lova mig att alltid finnas kvar.

2009-03-17 @ 15:38:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0