A kiss with a fist is better than none..

Peter Bjorn and Johns nya album Living Thing ligger uppe på deras MySpace i sin helhet, så det är bara att glida in och njuta eller vad man vill göra. Jag har aldrig riktigt förstått hajpen kring PB&J men på detta album har jag iallafall hittat några riktiga höjdpunkter; Just the Past, titelspåret Living Thing och Lay it Down är riktigt bra och personligen känner jag väl att det här är det bästa bandet släppt. Skivan känns mycket jämnare och mer komplett än de tidigare släpp de gjort, det saknas kanske någon riktig radioplåga men pretto-mustascherna kliar iallafall inte lika mycket i ögonen.


Något som jag missat: Bloc Party har flaggat för att skivan Intimacy även den kommer att släppas i en remix version med remixar av bl a Mogwai och Armand van Helden. Skivan kommer att släppas 11e maj, och första singeln Signs som mixats av just Armand van Helden kommer att släppas 27e april.

Idag släpps tydligen Decemberists nya skiva Hazards of Love, fast jag antar att det är i USA. Så det lär väl dröja ett par dagar iallafall tills man ser den i svenska butiker. Kommer de att, anförda av Colin Meloy, överträffa sig själva?


Till vardags är jag igång och jobbar med min komplettering, och försöker pyssla om sockerbiten så gott det går. Uttrycket en olycka kommer sällan ensam har sällan känts så sant, och så frustrerande, som just nu. Jag hoppas och vill att Du vet att jag försöker. För det är du värd.
Och ikväll är det ödesmatch i tuna, jag vet vilka jag hejar på!

Som en liten notis: Jag är så trött på allt som har med politik att göra, särskilt då i samband med musik. Storbolagens lobbygrupper är nu väldigt nära att få igenom nästa blodpropp i musikens värld. Copyright-rätten verkar förlängas även i EU från dagens 50 år till 95 år, och gissa vem som kommer köpa åt sig alla de rättigheter de inte redan besitter.
http://www.dn.se/kultur-noje/etablerade-artister-gynnas-1.827009
3 dagar kvar!


Kommentarer
Postat av: Anonym

tmp%253D3978709b91431ea6d4785457129fd90287c51335&feature=playerembedded" rel="nofollow">http://www.youtube.com/watch?v=o9BTVOGwEng&eurl=http%3A%2F%2Fsajs.blogg.se%2F2009%2Fmarch%2Fdd.html%3Ftmp%3D3978709b91431ea6d4785457129fd90287c51335&feature=playerembedded

2009-03-27 @ 20:24:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0