You told me you wanted to eat up my sadness..

Det är fredag kväll igen och helgen är späckad. Egentligen skulle jag ha gått och tittat på Icons on Television ikväll men jag är alldeles för trött för att vara ens lite grann sugen. Jag vill nog bara ligga i soffan och dra mig, kanske äta lite popcorn, dessvärre finns ingen dricka. Och vatten är sådär kul, till och med när man använder sugrör..

Imorgon ska jag skriva kontrakt, spela fotbollsmatch i Enköping och sen hoppas jag stenhårt på att få äta tacos och mysa lite med min sambo. På söndag är det jobb i skivbutiken som gäller, då löser jag antagligen ut de skivor som jag beställt (om de hunnit komma!)..
Jag hade egentligen en massa som jag tänkte skriva men jag har redan hunnit glömma allt. C'est la vie antar jag.

Jag tänkte iallafall avsluta med en lista när det ju nu är fredag, fest och allt! Så jag presenterar..

TOPP 5 LÅTAR JAG ÖNSKAR ATT JAG SKRIVIT:

5.) Tupac Shakur - Dear Mama
För att innerst inne, och väldigt ofta alldeles precis under ytan, så är jag en sådan otrolig mammas pojke. Och jag skäms inte ett dugg över det. Finns ingen finare hyllning än när det kommer från the thug himself.

4.) Nick Drake - Don't Think Twice, It's Alright
Nu är det ju en Bob Dylan-cover, men ända sen jag först upptäckte Nick Drake så har jag tyckt att den här versionen är ganska överlägsen Bobs original.

3.) The National - Start A War
Det finns tre rader i den här låten som lyfter den ganska ordentligt, annars hade jag nog valt About Today. Whatever went away, I'll get it over now // I'll get money, I'll get funny again // Walk away, and you're gonna start a war. Och sjunger man som Matt Berninger så blir det väl ganska bra vad det än är.

2.) Smashing Pumpkins - Tonight, Tonight
När alla andra lyssnade på Kurt Cobain och Nirvana så lyckades Adam styra mig mot Billy Corgan istället. Mellon Collie and the Infinite Sadness hör till en av mina tidigaste skivor, och förmodligen en av mina bästa. Det glömmer man lätt när man bläddrar igenom allt nytt. Tonight, Tonight var kronan på verket.

1.) Bloc Party - This Modern Love
Det är få sånger som kan fånga så mycket i så få ord. Och ja, jag är medveten om att det spekuleras väldigt i att "this modern love" skulle vara Kele Okerekes utträde ur garderoben, det gör mig inget. All heder åt honom. Och nu är ju inte det här album versionen men det här är fan den enda låt som jag kan njuta av i stort sett alla versioner. (Jag vägrar dock lyssna på uppsjön av "youtube covers")

...And I'm done! Nu är det äntligen dags för film och fredagsmys!
Ärtor ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0