I'll need heart and you'll need courage..

Usch för såna här söndagar. Var tvungen att jobba, sen åkte jag och tittade på lite volleyboll och hade litet fint främmande (vilket väl iförsig var trevligt). Men hela dagen går man bara och väntar på att det ska bli måndag och en ny lång och trög arbetsvecka.
Medan Cissi pluggar tittar jag på ett annat sömnpiller (utan ljud), Djurgården mot Assyriska i allsvenska kvalet. Det är såna här matcher som bekräftar för en all skit man spyr över allsvenskan och fotbollen som spelas där. Visserligen så handlar det ju om två lag som den här säsongen rör sig i det absoluta bottenskiktet men det är fan katastrof. Jag har varit helt inne på att Djurgården måste hänga kvar om det ska finnas någon som helst dragningskraft i Allsvenskan men kvaliteten här är så sjukt låg att jag är frestad att säga att inget av lag borde ha möjligheten att spela i en svensk högstadivision nästa år. Hammarbys avslutning kändes isåfall bättre både kvalitets- och arbetsmässigt och det vill inte säga lite. Det är synd att Dif behövs sett till publiksnitt och intresse för det här är sååå dåligt. Tur att jag inte följer Allsvenskan särskilt noga.

I veckan vaccinerade jag mig mot svininfluensan för övrigt. Varken koma, feber eller Bakvänts syndrom har jag drabbats av.. dock har jag varit lite "tung" i armen, undrar om man sjukskriva sig med stöd av det.

Men, igår spelade vi lite guitar hero med tjejligan innan kvällen var över oss och myset skulle ta vid. Vi gjorde lasagne och drack julmust och sen såg vi Hopplös & hatad av alla, Simon Pegg-komedin (han från Shaun of the Dead och Hot Fuzz ni vet) som lite grann känns som en blandning av Ugly Betty och Djävulen bär Prada så man vet att det är underhållning vi pratar om..! Visserligen var den helt ok, men nog har vi sett bättre filmer den senare tiden. Men å andra sidan är jag inte så kinkig en lugn lördagkväll i november.

Nu blir det till att sjunka längre ned i soffan, stjäla lite godis och dricka lite cola och njuta av allt vad tv har att erbjuda en söndag.

Kommentarer
Postat av: Cissi

puss!

2009-11-08 @ 21:00:24
URL: http://cirre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0