If I believe in love, then I believe in hate too..

Jag har ett mission med december. Förutom mina två tillträden så vill jag absolut mest jättegärna gå på två härliga konserter som självklart infinner sig på helt fel dagar! Jag vet inte riktigt hur det hela går att lösa, om det alls är möjligt, men jag vill ju så klart ha med mig min underbara respektive. Som ju självklart har träningar inbokade båda kvällarna samma vecka.. anfäkta och regera och allt vad det heter!

Tisdag 1/12 spelar Julian Casablancas på Göta Källare. Första gången jag ens hör talas om en spelning här vilket jag tyckte var lite roligt. Att det sen är Julian gjorde ju att jag blev alldeles till mig i.. ja inte byxan men nästan. Ända sen jag missade the Strokes hemliga spelning på Pet Sounds så har jag väntat på min andra chans. Och nu finns den alltså här. Så jag försöker för fullt med att charma med mig min underbara vän, men det ser ju mörkt ut i och med allt vad veckans dagar och månadens datum heter och..






Fredag 4/12 spelar Ed Harcourt och Loney Dear + Langley Sisters i Filadelfiakyrkan alldeles i mina kvarter.
Jag är extremt taggad att se Loney Dear igen och bara det hade väl egentligen varit anledning nog att pallra sig hemifrån en måndagkväll i december men nu är dessutom Ed Harcourt där i och med ett mycket sällsynt Sverige-besök. Det är lite en sån där grej som man absolut inte får missa.
Att Langley Sisters är med även de får väl anses vara en fotnot i sammanhanget även om jag inte tvivlar på att de kommer vara riktigt bra de med! Anledning nummer två till att kalendariet är min största fiende för tillfället! Ytterliggare förbenat var det då ET var helt säker på att spelningen var 4/11, vilket hade inneburit, såklart, en onsdag.. Bajs på den.

Nu tycker jag du kan sluta vara fast i Barkarby och möta mig hemma!

Kommentarer
Postat av: Anonym

och så var det en fredag!

2009-11-02 @ 23:03:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0