All around me are familiar places..

Idag har jag upprörts, och äcklats något otroligt igen. Satt och läste nyheter på jobbet och tänkte att det här är ju ett ypperligt tillfälle att förkovra sig lite i internationella nyheter, och framförallt då det underliga landet i väst. Och efter att ha läst lite allmänna ekonomi- och världsnyheter genom den amerikanska luppen så stötte jag på fenomenet Genovese syndrom. Vet ni inte vad det är så vill jag nästan rekommendera er att sluta läsa för så äcklad blir jag.

http://www.cnn.com/2009/CRIME/10/28/california.gang.rape.bystander/index.html
http://www.cnn.com/2009/CRIME/10/27/california.gang.rape.investigation/index.html

Generellt är jag emot dödsstraff men här är jag nog villig att göra ett undantag. Ett 20-tal människor ska ha varit närvarande under en gruppvåldtäkt av en 15-årig flicka. Våldtäkten utfördes utanför skolan där flickan gick medan en skoldans pågick. I två och en halv timma ska flickan ha våldtagits och misshandlats av minst 5 personer men upp till 10 då vittnen beskriver det som att folk som dök upp på platsen efterhand även deltog.

Man vill ju säga att fan vad sjuka de är i USA, och att något sånt aldrig skulle kunna hända här men är det verkligen någon som fortfarande tror på det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0