I want that sharpened steel of truth in every word..

Det var länge sen jag på allvar lyssnade igenom lite ny musik och verkligen försökte hitta något nytt och inspirerande men så idag fick jag tid igen. Egentligen borde jag sprungit bort till Vi och handlat lite förnödenheter, skrivit färdigt mitt yttrande och fixat lite här hemma men jag är alldeles för trött. Eller det är iallafall väldigt enkelt att resonera bort alla måsten med de sex orden. Jag vill inte att det ska vara så, och det borde ju inte behöva vara så, för jag är ju egentligen inte så trött. Det handlar mest om att jag inte orkar motivera och engagera mig själv tillräckligt för att ta tag i något "nödvändigt" just nu.
Ibland behövs det någon som känner en väl men som man inte träffat på länge för att vakna upp och förstå hur man låter. I mitt fall var det min syster. Nu är hon ganska orolig och ängslig av sig i allmänhet för tillfället men när hon frågade varför jag lät så ledsen och vad som var fel så förstår jag att jag kanske låtit mig tyngas mer av allt runt omkring än vad jag själv tänkt. Jag har faktiskt en hel del saker som jag är genuint glad över som hänt på sistone. Bland annat har vi fått väldigt mycket bättre ordning på lägenheten, även om jag tycker det är väldigt jobbigt att behöva göra sig av med saker jag köpte när jag först flyttade in här. Saker som är lite grann en del av allt jag gjort här och hur jag ville ha det. Så jag kanske låter lite negativ därför. Men jag är ju också fruktansvärt nöjd med allt som vi fått ordning på här i hemmet!
Jag har haft en jättemysig helg även om lördagen blev trist, både för resultat och sms. Jag kan verkligen inte förstå de känslorna, och du kommer aldrig kunna förklara på ett sätt som får det att kännas "rätt" eller "bra" för mig. Det gör mig osäker ändå. Och jag tycker inte de känslorna kan existera samtidigt.
Jag känner väl att även om det oroar mig att det händer så lite på jobbet just nu så borde oktober och november bli bra månader.
Och imorgon ska vi dra förbi IKEA och det är ju alltid spännande, trots en ganska ansträngd ekonomi!

Men i vilket fall, musik var det ju jag skulle prata om!
Det var alldeles för länge sen, och jag berättade ju att jag skrivit upp mig på sharemyplaylist.com tidigare, och nu är väl listan i stort sett klar. Men ingen tuff bild så det kanske tar lite mer tid. Men jag har iallafall lyssnat igenom en hel del bra grejer..
Något jag helt hade missat var Why? De är ett indieband från USA som låter misstänkt likt Bright Eyes Conor Oberst. Fast ändå nytt på något sätt, och med risk för att det bara är en övergående vurm så får jag säga att jag gillar det mycket.


Why? - This Blackest Purse.. men missa inte albumets titelspår Eskimo Snow, lyriskt (haha) mästerverk!

Jag lyssnade lite snabbt på några snabba låtar med Juliette Lewis, och fastnade direkt för All is for god, och jag vet att jag avfärdat henne förut, men den här är faktiskt nästan lika bra som det allra bästa som Beth Ditto gjort.. bevismaterial(1) och bevismaterial(2)

Och på tal om skådisar som fuskar lite i musikens värld, Ryan Gosling har tydligen släppt en ganska okej platta  som medlem i gruppen Dead Man's Bones. De har ett avskalat och lite rått sound sådär som om de hade spelat in det i din källare, fast med ett ganska bra resultat.
Men Pa pa power har en underbar melodi som klämtar i bakgrunden och jag är faktiskt ganska positivt överraskad. Men det är förmodligen ingenting som jag kommer att lyssna sådär överdrivet mycket på. Men det var lite intressant iallafall.





Jag ska även påpeka att den lilla hajp jag hört om Band of Skulls infriades när jag hörde deras Fires. Helt klart något jag önskar att jag hade haft ögonen på för några månader sen när jag fortfarande stod i skivbutik. Fast då hade väl antagligen inte skivan släppts ännu..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0