And if all else fails then the ship won’t set sail..

Det är lite intressanta grejer på gång. Förutom Karres stora hemlis som visade sig vara ganska exakt vad jag hade gissat mig till själv! Men hjärtliga gratulationer till trots, det finns även lite annat spännande i kulisserna..

13 april släpper MGMT uppföljaren till 2007 års Oracular Spectacular, hela låtlistan är släppt och så även albumets titel; Congratulations!
01: It's Working
02: Song for Dan Treacy
03: Someone's Missing
04: Flash Delirium
05: I Found a Whistle
06: Siberian Breaks
07: Brian Eno
08: Lady Dada's Nightmare
09: Congratulations
Det bådar gott, och korta introduktioner av låtarna finns att läsa hos högaffeln för den som är intresserad.

Senaste nyheterna på the Strokes hemsida är att inspelningen av nya skivan är igång och videos från studion kan vara på ingående. Alldeles på tiden säger vi som väntat sen -05. Iförsig har det skramlat ut lite solo-material men det är ju inte riktigt samma sak. Nu hoppas vi bara att de återvänder lite grann till Is This It-soundet. Folk slår på trumman och annonserar att U2 och Beck producerande Joe Chiccareli är bokad, det gör mig lite orolig.. Jag lovade heligt inför Cissi att kommer Strokes till Sverige i år så ska jag se dem oavsett var de hamnar.

Som synes av nedanstående inlägg så är även Lo-Fi-Fnk på gång med nytt album och enligt den officiella sidan så ska allt vara färdiginspelat och det vi väntar på nu är ett release-datum. Och kanske lite mer härliga smakprov?
I vilket fall ger jag er denna länk som hittades bland boysens snurriga inlägg!

Snackar vi hajp så har vi två albumsläpp som har mycket att leva upp till. Arcade Fire har utlovat nytt material under 2010, och visserligen har de jobbat sig in i presskårens hjärtan mycket föredömligt så jag har svårt att de ska skrivas ned. Men gemene man, vad tycker vi egentligen? Jag är sugen på att se hur Owen Pallett ska organisera stråkarna nu.. om han ens får vara med.
Det andra hajpade skivsläppet kommer från Two Door Cinema, jag missade dem ganska ordentligt under året som gick, de hade en debut-singel med I Can Talk och Costume Party som bådar gott. Och som ni säkert redan gissat så har de hajpats väldeligen ibland stickade tröjor och tygskor!

Vi håller på och tittar på konserter som lär bli aktuella i vår, bland annat Shout Out Louds och Johnossi. Jag har ju sen tidigare bokat in Jamie T med Hulkken den 26e feb. Det kommer bli riktigt grymt!
Ska se om jag kan knacka in en lista på vad som ligger högst på förhoppningarna nu till våren vad gäller konserter. Är lite besviken på att varken Talib eller Jedi Mind Tricks blev aktuellt.

Men just nu lyssnar jag på Does it offend you, yeah? Aprilskämt-konsert någon? Lyssna på denna och säg att det inte låter som någon mixat Passion Pit, Late of the Pier och the Killers introt. Mycket bra, men de känns fortfarande lite ojämna..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0