Tror du att kärlek är som sångerna vi hör..

Jag trodde jag skulle bli bättre, men jag blir bara sämre. Det tråkigaste är väl att jag känner att jag har så mycket att göra egentligen när jag väl är ledig men när jag räknar ihop allt i slutet av dagen så har jag inte hunnit med att göra något. Frustration.

I fredags morse var jag iallafall ute och sprang på morgonen, Hagaparken runt till viss del i någon slags lassoform, så nu har jag lite träningsvärk och ömma benhinnor. Men jag tänkte att jag skulle försöka springa ett par gånger kommande vecka för att sen börja träna lite boll veckan efter. Det har ju trots allt ryckt lite i fossingarna, och myrorna har ju stått orörda några månader så de borde ju vara fit for fight!

Igår var ju Cissi bortbjuden så jag fick snällt sysselsätta mig själv, dessvärre var det ingen i järngänget som hade direkt mycket pengar så det blev pizza, läsk och melodifestivalen hemma hos Patabing i Sumpan. Och ännu en gång blev man påmind om varför man en gång för länge sedan sa att aldrig mer. Aldrig mer ska jag se på detta skämt till tävlig, jag är så evinnerligt less på dessa b-artister som smugit ut från Idol eller Talang eller något annat skit och ska vara med. Det låter inte ens som melodifestivalen längre. Inte ens Peter Jöback (visserligen musikal främst men ändå) eller Pernilla Wahlgren (kanske då, men isåfall fruktansvärt dåligt) har lyckats hålla fast vid det som varit lite grann tjusningen (om det nu någonsin fanns någon) med tävlingen, nämligen lite glädje och dansbandskänsla fast utan skammen. När sen 8 av 10 låtar är ballader, de flesta på engelska, författade av samma 5 personer så förstår man ju att man har med något inavlat monstrum att göra.

Och Eric Saade sen. Vet inte vems idéen var men låten hade lika gärna kunnat framförts av Darin eller han Ola som ingen vet vad han heter i efternamn. Manboy. Vem fan sjunger en låt om att man vill bli kallad manboy? Kanske om man är 12 år gammal och precis odlat sin första moppemustasch. Förstår ni vilket skämt det hade varit internationellt? Inte konstigt att den var så populär bland den internationella juryn, som svensk hade man blivit utskrattad och hånad varän låten spelats. Finland hade haft field-day, Lorrdddii-tomtarna och extremhomofoberna där borta anser ju redan att vi är så feminina att vi inte ens bör kallas homosexuella.

Sedvanliga diskussionen om rätt låt vann har inte dykt upp på ett år, kanske är dags att ifrågasätta om rätt låt ens synts i någon av deltävlingar.

Kommentarer
Postat av: Cissi

pusspusspuss! min lilla löpare! :)

2010-03-17 @ 14:30:58
URL: http://cirre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0